Direktlänk till inlägg 15 september 2014

Love

Av meandmymessylife - 15 september 2014 23:16

Jajamensan, för att starta detta måste jag ju börja någonstans så varför inte börja med det jag TROR tynger mig mest. Kärlek. Kärlek är en stark sak och något man ska hålla fast vid, är det kärlek mellan en vän, pojkvän, flickvän, familj, djur eller annat så ska man ta vara på den. När jag tänker på kärlek så tänker jag på killar, kramas, pussas, förhållamde osv. (OBS! Jag är tjej!!) Detta är något jag heller aldrig upplevt men dock skulle vilja uppleva. Också med en viss person som dock inte gillar mig tilbaka. Och det är den historien jag ska dra nu, hur jag blev kär och allt sådant.


Så denna förälskelse började för cirka 5 år sedan. Det var juni 2009 och lilla jag på 10 år hade precis slutat klass tre. Mina föräldrar (mamma & bonuspappa men honom kommer jag inte in på ännu) hade den sommaren bestämt sig för att köpa en husvagn och som alla vet måste man ha sin husvagn någonstans. Vi bestämde oss (eller mina 'föräldrar' bestämde sig) för att ha den på en liten liten camping med drygt 50 campinggäster. "Usch!" tänkte jag om denna hemska lilla plats jag skulle spendera den mesta tiden av sommaren. 


Efter ungefär en vecka var allt ordnat och klart för att kunna bo där på campingen och jag satt ute på vår så att säga altan och läste en bok för att fördröja tiden på den tråkiga campingen. Då var det plötsligt som fångade mitt intresse en bit längre bort på vägen. En kille som såg ut att vara i min ålder hade kommit från ingenstans och börjat trixa med en liten gul cykel. Han hoppade med den och stegrade vilket jag tyckte var riktigt coolt så istället för att läsa boken fastnade jag med blicken på honom. Dock så var jag självklart tvungen att vara lite diskret så då och då tittade jag ner i boken men jag läste aldrig något. 


När jag en gång tittat ner i boken och sedan tittat upp så var killen borta tillsammans med hans cykel och jag blev genast dyster igen men jag kunde ändå inte sluta tänka på honom. På lite avstånd var han söt och kunde trixa. Som tio åring räcker det för att bli intersserad av en kille och det är just vad jag blev. Jag satte mig tillrätta och började läsa boken igen. Jag kan minnas att den var riktigt tråkig och därför minns jag heller inte boktiteln. Jag satt i solen och läste den dumma boken när mamma kom och sa att det var middag. In till förtältet gick jag och åt och då hörde jag det igen, inte samma ljud men som tidigare men ett liknande som slår mot asfalten. När jag ätit kände jag att jag var tvungen att gå ut igen och se på honom. 


Jag gick ut och satte mig tillrätta på en av stolarna vid vårt utebord och boken hade jag mellan mina händer. Då och då tittade jag upp på killen och i vissa ögonblick kändes det som att även han tittade på mig. När jag såg detta tittade jag bort i hopp om att han inte sett mig stirra. Ett tag satt jag där och nu visste jag att han tittat på mig också. Efter ett tag gick han in och jag såg att han hade sin husvagn bara 4 platser ifrån mig och jag tänkte att jag skulle samla mod för att gå dit och fråga om vi skulle 'lekaä som man sa på den tiden. 

Jag skakade av mig tankarna och tänkte att det skulle jag aldrig våga så jag försökte koncentrera mig på boken istället och började läsa igen. 

"Hej!" hör jag bredvid mig och tittar upp från boken och där vid staketet ser jag att

killen står och tittar på mig.



Ja okej det där kallar jag väll del 1 nu då för klockan är ganska så mycket nu och när klockan slagit tolv ska jag ta och lägga mig. Jag fyller nämligen år imorgon, eller om 10 minuter egentligen så vill vara vaken tills 5-10 över iallafall. Men del 2 på detta om min förälskelse ska jag försöka skriva imorgon om jag nu har tid pga alla läxor jag har. Nu blir det blir iallafall hejdå så länge.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av meandmymessylife - 23 september 2014 22:04

Jag har suttit i cirka tre timmar och skrivit del 2 på 'Love' och var helt klar med den precis   och när jag trycker för att lägga upp den står det att jag loggats ut från min blogg och när jag   loggar in igen är ALLT borta. sp j*vla förba...

Av meandmymessylife - 17 september 2014 19:14

Okej så detta blir ett stressinlägg för ska nämligen på träning om en 10 minuter!!   Så uppdateringen? Inte speciellt bra men har inte haft tid eftersom jag fyllde år igår och hade fullt upp. Nej det hade jag faktiskt inte, jag var hemma i min sä...

Av meandmymessylife - 14 september 2014 20:53

Så ja, varför startade jag denna bloggen kan man undra? jo såhär är det, mitt liv är en ända röra. Problem hit och dit och överallt. Jag vill komma bort ifrån det där och kunna släppa ut mina tankar någonstans så varför inte här? På en blogg där jag ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards